top of page

Структура та органи управління закладу освіти

Структура та органи управління закладу освіти


1. Управління закладом освіти здійснюється його засновником відділом освіти Святогірської міської ради.

     Безпосереднє керівництво навчальним  закладом  здійснює  його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста  або  магістра,  стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.

     Директор закладу освіти державної  та  комунальної  форм власності та його заступники призначаються і звільняються з посади відповідним органом управління освітою.  Призначення  та  звільнення  заступників директора здійснюється  за  поданням   директора   з дотриманням   чинного законодавства.

2. Вищим  органом  громадського  самоврядування закладу освіти  є  загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

     Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

     працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;

     учнів навчального закладу другого-третього ступеня - класними зборами;

     батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

     Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу ___, учнів ___, батьків і представників громадськості____.

     Термін їх повноважень встановлюється загальними зборами.

     Загальні збори  правочинні,  якщо в їхній роботі бере  участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

 Право скликати   збори    мають   голова  ради закладу освіти,  учасники зборів (делегати конференції), якщо за  це  висловилось  не  менше  третини  їх  загальної  кількості, директор закладу освіти, засновник.

     Загальні збори (конференція):

     обирають раду закладу освіти,  її  голову,  встановлюють термін їх повноважень;

     заслуховують звіт   директора   і   голови  ради закладу освіти;

     розглядають питання освітнього процесу,    методичної    і фінансово- господарської діяльності закладу освіти;

     затверджують основні напрями  вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;

     приймають рішення про стимулювання праці керівників та  інших педагогічних працівників;

3. У  період між загальними зборами (конференцією) діє рада закладу освіти.

3.1. Метою діяльності ради є:

  •      сприяння демократизації   і  гуманізації  освітнього процесу;

  •      об'єднання зусиль  педагогічного  і  учнівського  колективів, батьків,  громадськості  щодо  розвитку закладу освіти та удосконалення освітнього процесу;

  •      формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління закладом освіти;

  •      розширення колегіальних форм управління закладом освіти;

  •      підвищення ролі громадськості у вирішенні питань,  пов'язаних з організацією освітнього процесу;

3.2. Основними завданнями ради є:

  •      підвищення ефективності освітнього процесу   у взаємодії  з  сім'єю,  громадськістю, державними  та   приватними інституціями;

  •  визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку закладу освіти та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

  •      формування навичок здорового способу життя;

  •      створення належного   педагогічного   клімату  в закладі освіти;

  •      сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

  •      підтримка громадських  ініціатив  щодо вдосконалення навчання та виховання учнів,  творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

  •      сприяння організації   дозвілля   та    оздоровлення    учнів;

  •      підтримка громадських  ініціатив щодо створення належних умов у вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

  •      ініціювання дій,  що сприяли б неухильному виконанню положень чинного  законодавства  щодо  обов'язковості  загальної  середньої освіти;

  •      стимулювання морального  та  матеріального  заохочення  учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

  •      зміцнення партнерських    зв'язків    між    родинами   учнів та закладом освіти  з  метою забезпечення єдності освітнього процесу;

3.3. До ради обираються пропорційно  представники від педагогічного колективу, учнів (вихованців) II-    III ступенів навчання,   батьків  і  громадськості.  Представництво  в  раді  й загальна   її   чисельність   визначаються загальними  зборами (конференцією) закладу освіти.

  •      Рішення про  дострокове  припинення  роботи  члена   ради   з будь-яких   причин   приймається   виключно   загальними   зборами (конференцією).

  •      На чергових  виборах  склад  ради оновлюється не менше ніж на третину.

3.4. Рада навчального закладу діє на засадах:

  •      пріоритету прав   людини,  гармонійного  поєднання  інтересів особи, суспільства, держави;

  •      дотримання вимог законодавства України;

  •      колегіальності ухвалення рішень;

  •      добровільності і рівноправності членства;

  •      гласності.

     Рада працює  за планом,  що затверджується загальними зборами (конференцією).

     Кількість засідань визначається їх доцільністю,  але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

     Засідання ради  може  скликатися  її головою або з ініціативи директора закладу освіти,  власника  (засновника), а  також членами ради.

     Рішення ради  приймається  простою   більшістю   голосів   за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

     У разі рівної кількості голосів вирішальним  є  голос  голови ради.

     Рішення ради,  що  не  суперечать  чинному  законодавству  та Статуту закладу освіти,  доводяться  в 7-и денний термін до відома педагогічного колективу,  учнів (вихованців),  батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

     У разі незгоди адміністрації закладу освіти  з  рішенням ради  створюється  узгоджувальна  комісія,  яка  розглядає спірне питання.

     До складу  комісії  входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету закладу освіти.

3.5. Очолює   раду закладу освіти   голова,   який обирається із складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

     Для вирішення  поточних  питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.
Склад комісій   і зміст їх роботи визначаються радою.

     Члени ради мають право виносити на розгляд  усі  питання,  що стосуються    діяльності закладу освіти,   пов'язаної   з організацією освітнього процесу,  проведенням  оздоровчих та культурно-масових заходів.

3.6. Рада навчального закладу:

  •      організовує виконання рішень загальних зборів (конференцій);

  •      вносить пропозиції  щодо  зміни типу,  статусу,  профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

  •      спільно з  адміністрацією  розглядає і затверджує план роботи закладу освіти та здійснює контроль за його виконанням;

  •      разом з   адміністрацією   здійснює  контроль  за  виконанням Статуту закладу освіти;

  •      затверджує режим роботи закладу освіти;

  •      сприяє формуванню   мережі   класів   навчального    закладу, обґрунтовуючи   її  доцільність  в  органах  виконавчої  влади  та місцевого самоврядування;

  •    приймаєрішення    спільно    з    педагогічною   радою   про представлення  до  нагородження  випускників  навчального закладу золотою  медаллю  "За  високі  досягнення  у навчанні" або срібною медаллю  "За  досягнення  у  навчанні" та   нагородження   учнів похвальними   листами   "За   високі  досягнення  у  навчанні"  та "похвальними грамотами "За особливі досягнення у вивченні  окремих предметів";

  •      разом із  педагогічною  радою  визначає  доцільність   вибору навчальних   предметів   варіативної  частини  робочих  навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

  •      погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

  •      заслуховує звіт  голови  ради,  інформацію  директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;

  •      бере участь  у  засіданнях  атестаційної  комісії   з   метою обговорення   питань   про  присвоєння  кваліфікаційних  категорій вчителям;

  •      виносить на   розгляд   педагогічної   ради  пропозиції  щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

  •      виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

  •      вносить на  розгляд  педагогічної ради та відповідного органу управління освітою  пропозиції  щодо  морального  і  матеріального заохочення учасників навчально- виховного процесу;

  •      ініціює розгляд  кадрових  питань  та  бере   участь   у   їх вирішенні;

  •      сприяє створенню та  діяльності  центрів  дозвілля,  а  також залучає громадськість,  батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками,  іншими видами позакласної та позашкільної роботи,  до  проведення  оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями (вихованцями);

  •      розподіляє і  контролює  кошти фонду загального обов'язкового навчання,  приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

  •      розглядає питання родинного виховання;

  •      бере участь за згодою батьків або осіб,  які їх замінюють,  в обстеженні  житлово-побутових  умов  учнів,  які   перебувають   в несприятливих соціально-економічних умовах;

  •      сприяє педагогічній освіті батьків;

  •      сприяє поповненню бібліотечного  фонду та передплаті періодичних видань;

  •      розглядає питання  здобуття  обов'язкової загальної середньої освіти учнями;

  •      організовує громадський  контроль  за  харчуванням і медичним обслуговуванням учнів (вихованців);

  •      розглядає звернення  учасників освітнього процесу з питань роботи закладу освіти;

  •      вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

  •      може створювати  постійні  або  тимчасові  комісії  з окремих напрямів роботи.

     Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4. При закладі освіти  за  рішенням  загальних  зборів  може  створюватися  і  діяти  піклувальна  рада .

4.1. Метою   діяльності   піклувальної  ради  є  забезпечення доступності  загальної  середньої  освіти   для   всіх   громадян,  задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

4.2. Основними завданнями піклувальної ради є:

  •      сприяння виконанню  законодавства України щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти;

  • співпрацяз   органами   виконавчої   влади,   організаціями, підприємствами,  установами,   навчальними   закладами,   окремими громадянами,  спрямована  на  поліпшення умов навчання і виховання учнів (вихованців) у закладі освіти;

  •    зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази закладу освіти;

  •      організація змістовного  дозвілля   та   оздоровлення   учнів, педагогічних працівників;

  •      вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду  загальнообов'язкового навчання;

  •      запобігання дитячій бездоглядності;

  •      сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;

  •      стимулювання творчої праці педагогічних працівників та  учнів;

  •      всебічне зміцнення зв'язків між родинами  учнів  (вихованців) та закладом освіти;

4.3. Піклувальна  рада  формується  у  складі  ___  осіб  з представників  місцевих  органів  виконавчої  влади,  підприємств, установ,  організацій,  навчальних закладів,  окремих громадян,  у тому числі іноземних.

     Члени піклувальної   ради   обираються  на  загальних  зборах закладу освіти  шляхом  голосування   простою більшістю голосів.

     Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

     Не допускається   втручання   членів   піклувальної   ради  в освітній процес (відвідування  уроків  тощо) без  згоди керівника закладу освіти.

     У випадках,  коли хтось із членів піклувальної ради  вибуває, на  загальних  зборах  на його місце обирається інша особа.

4.4. Піклувальна рада діє на засадах:

  •      пріоритету прав   людини,  гармонійного  поєднання  інтересів особи, суспільства, держави;

  •      дотримання вимог законодавства України;

  •      самоврядування;

  •      колегіальності ухвалення рішень;

  •      добровільності і рівноправності членства;

  •      гласності.

     Робота піклувальної  ради  планується   довільно.   Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік.

     Позачергові засідання  можуть  проводитись  також  на  вимогу третини і більше її членів. Засідання піклувальної  ради  є  правомочним,  якщо  на ньому присутні не менше двох третин її членів. Рішення піклувальної   ради   приймається  простою  більшістю голосів.

     Піклувальна рада  інформує  про  свою  діяльність у доступній формі на зборах,  у засобах масової інформації,  через  спеціальні стенди тощо.

     Рішення піклувальної ради в  7-денний  термін  доводяться  до відома колективу закладу освіти,  батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами   піклувальної ради.

4.5. Очолює  піклувальну  раду  голова,  який    обирається шляхом     голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

     З числа членів піклувальної ради також  обираються  заступник та секретар.

     Голова піклувальної ради:

  1.      скликає і координує роботу піклувальної ради;

  2.      готує і проводить засідання,  затверджує рішення піклувальної ради;

  3.      визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

  4.      представляє піклувальну раду в  установах,  підприємствах  та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

     Голова піклувальної   ради   має   право   делегувати    свої повноваження членам піклувальної ради.

4.6. Піклувальна рада має право:

  •      вносити на  розгляд  органів  виконавчої   влади,   керівника закладу освіти,   загальних   зборів пропозиції щодо  зміцнення  матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та  лікувально-оздоровчої  бази закладу освіти;

  •      залучати додаткові джерела фінансування закладу освіти;

  •      вживати заходи до  зміцнення   матеріально-технічної   і навчально- методичної бази закладу освіти;

  •      стимулювати творчої  праці  педагогічних  працівників,  учнів;

  •      брати участь  у  розгляді  звернень  громадян  з  питань,  що стосуються  роботи закладу освіти,  з  метою  сприяння   їх вирішенню у встановленому порядку;

  •      створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники  громадськості,  педагогічного колективу,  батьки або особи,  які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

5. Директор навчального закладу:

  •      здійснює керівництво  педагогічним   колективом,   забезпечує раціональний  добір і розстановку кадрів,  створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

  •      організовує освітній процес;

  •      забезпечує контроль  за  виконанням   навчальних   планів   і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

  •      відповідає за  якість  і  ефективність  роботи  педагогічного колективу;

  •      створює необхідні умови для участі  учнів  у  позакласній  та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

  •      забезпечує дотримання  вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

  •      підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи  навчання  та виховання,  заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

  •      забезпечує права   учнів   (вихованців)   на  захист  їх  від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

  •      призначає класних    керівників,    завідуючих    навчальними  кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;

  •      контролює організацію  харчування  і медичного обслуговування учнів;

  •      здійснює контроль  за проходженням працівниками у встановлені терміни.

Детальніше
bottom of page