top of page

І Вступ

Підведемо підсумки роботи закладу за 2021 – 2022 н. р., проаналізуємо нашу роботу та поставимо завдання на 2022 – 2023 н. р.
Стисла характеристика
Адреса: Донецька область, Слов'янський район, с.Маяки, вул. Шкільна, буд. 18
Директор: Драннікова Алла Василівна (0994229086)
Форма власності: комунальна
Кількість працівників: 28 осіб
Кількість учнів:107 учень КЗ «Маяківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Святогірської міської ради Краматорського району Донецької області» розташований у двоповерховій будівлі.
В жовтні 1988 року значною подією в історії школи стало відкриття нової прибудови, в якій розмістилися спортивний зал і їдальня.
У 2002 році за обласною програмою “Дистанційна освіта” встановлено кабінет інформатики, у 2008 році – з'явилась інтерактивна дошка. У вересні 2012 року школа отримала 10 нових комп'ютерів. У 2013 році пройшов капітальний ремонт будівлі школи по програмі “Зелені інвестиції" (утеплення фасаду, заміна вікон, дверей та даху школи). У грудні 2015 року було виграно проект “Міцне здоров'я — міцна країна”, завдяки чому було поновлено матеріальну базу спортивної зали ( тренажери та спортивний інвентар). У 2016 році школа була безкоштовно підключена до мережі Інтернет. У травні 2017 року на подвір'ї школи встановлено спортивний майданчик з антивандальними тренажерами. У 2019 році за рахунок державної субвенції у школі з'явився новий кабінет математики — інтерактивна панель, короткофокусний проектор, сенсорна дошка, нові меблі, стенди, дидактика. Також проведено інтернет швидкістю 100мБ. У 2019 році завдяки проектній діяльності було обладнано кабінет психолога з елементами обладнання для ресурсної кімнати. У 2020 році за рахунок державної субвенції у школі з'явився новий кабінет біології.
На кінець 2021-2022 н.р. року в школі навчалось 102 учнів за денною формою навчання, i 5- за екстернатною. При спроможності закладу – 240 місць.

Соціальний портрет школи

Соціальний портрет школи має наступні особливості: учнів на внутрішкільному обліку - 0 учнів (0 %); сироти – 2 учні (1,6 %); діти з інвалідністю – 3 учні (2%) - діти з ООП і ІПР -2 учні.

Кваліфікація педагогів:
– вища категорія – 1- 5,3 %, – I категорія – 13 — 68,4 %, - ІІ категорія — 4 — 21,1 %, - спеціаліст – 1 — 5,3 %.
У 2021-2022 н.р. році школа була повністю укомплектована педкадрами.

Головним завданням перед нами була реалізація державної політики в галузі освіти, виховання учнів на національній основі.

У школі працювало 19 педагогів (4 із них сумісники). Всі мають вищу освіту.

Середній вік вчителів нашої школи становить 43,7 років, а педагогічний стаж 21 рік 2 місяці.

Згідно перспективного плану атестації педкадрів на 2021-2022 н.р. були підтверджені: І кваліфікаційна категорія вчителю початкових класів Долі І.Л., I кваліфікаційна категорія вчителю  трудового навчання Стукало О.О. Вчителю хімії Шевченко С.А. встановлено кваліфікаційну категорію "Спеціаліст ІІ  категорії",  підтверджено відповідність займаній посаді практичного психолога школи Коноваленко Г.І.

II. Рівень навчальних досягнень учнів

Якість знань за 2020-2021 навчальний рік становить 37,2% (в минулому навчальному році 46,4%).
Високий рівень навчальних досягнень мають 9- 9,6 % учнів (в минулому навчальному році 15-15,5% учнів), достатній – 26 - 27,7% учнів (в минулому навчальному році 30 -30,9
% учнів), середній -33- 35,1% учнів (в минулому навчальному році 39, 40,2 %), початковий 26-27,7% учнів - (в минулому навчальному році 13-13,4%).
На першому ступені навчається 36 учнів. Якість знань 13- 76,5% - (в минулому навчальному році 14- 87,5 %). На високому рівні - 4- 23,5 % учнів (в минулому навчальному році - 7-43,8 %), на достатньому - 9 – 52,9% (в минулому навчальному році 7 – 43,8 %), на середньому -4 - 23,5 % (в минулому навчальному році 2 – 12,5%), початковий рівень о (в минулому навчальному році 0 %).
Другий ступінь нараховує 60 учнів. Якість знань - 17 - 28,3% (в минулому навчальному році 24- 37,5 %), на високому рівні - 5 – 8,3 % (в минулому навчальному році 6 - 9,4 %), на достатньому - 12- 20,0% (в минулому навчальному році учнів 18-28,1 %), на середньому - 2134,9% (в минулому навчальному році 30- 46,9 % учнів), на початковому рівні - 22-36,7% (в минулому 10-15,6 %)
Третій ступінь нараховує 17 учнів. Якість знань – 5- 29,4 % (в минулому навчальному році - 7- 41,2 % ). На високому рівні – о(в минулому навчальному році 2-12,5), на достатньому -5-29,4% (в минулому навчальному році 5-29,4%), на середньому 8-47,1% (в минулому навчальному році - 7-41,2%), початковий рівень-4-23,5% (в минулому навчальному році -3-17,6%)
Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, дійшли висновку, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня знань.
Якщо аналізувати успішність учнів всієї школи, то найвищий рівень досягнень мають учні 5 класу (9,7 б.), 4 класу(9,3 б.) та 6 класу (8,3 б.). Найнижча успішність учнів 8 класу (6,2 б.) та 11 класу (7,2) 7 класу (7,3б.).
У порівнянні з минулим навчальним роком погіршилася успішність учнів усієї школи. Стабільно низька успішність учнів 7,8, 11 класу. Середній бал по школі знизився з 8,4 до 7,9 б.
Закінчили 9 клас 14 учнів і отримали свідоцтва про базову середню освіту(Михальчишин Валерій з відзнакою).
Закінчили 11 клас 11 учнів і отримали свідоцтва про повну загальну середню освіту.
Обмін досвідом відбувався через взаємовідвідування уроків, відвідування відкритих уроків вчителів, що атестувались.
Освітній процес було організовано відповідно до навчального плану роботи на 20202021 навчальний рік та плану роботи школи. Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалися за державними програмами.

IІI. Результати участі учнів у конкурсах

у зв'язку з карантином учні нашого закладу не брали участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.
У цьому навчальному році учні нашої школи взяли участь у конкурсі «Грінвіч». Учасниками конкурсу були учні 4-11 класів. Координатор конкурсу, вчитель англійської мови
Горбенко Ольга Сергіївна дотримувалась усіх вимог проведення конкурсу. Порушень Положення про Конкурс не було. Відповідно до результатів Конкурсу, сертифікати Донбаського державного педагогічного університету отримали :
1.Горбенко Роман 4 клас (80 балів) 
2. Сторчак Валерія 4 клас (80 балів) 
3. Патрикєєв Глєб 4 клас (80 балів) 
4. Луцевич Остап 5 клас (76 балів) 
5.Михальчишина Світ. 5 клас (72 бали) 
6.Кайоткіна Поліна 10 клас (70 балів) 
7. Горошенко Антон 3 клас (67 балів) 
8. Канцирова Діана 10 клас (64 бали) 
9. Солодовніков Кирило 3 клас (62 бали) 
10.Гутова Олена 9 клас ( 54 бали) 
11.Шавлак Наталія 6 клас (53 бали) 
12.Сідаш Євген 4 клас (37 балів)
Учні школи щороку беруть участь у Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник».
Учасниками Конкурсу були учні 2-11 класів. Координатор конкурсу, вчитель української мови та літератури Нетіменко Т.І., дотримувалась усіх вимог проведення гри. Порушень Положення про гру не було. Відповідно до результатів гри, сертифікати Міністерства освіти і науки України, отримали наступні учнів:
Диплом ІІІ ступеня Всеукраїнського рівня отримав:
1. Михальчишина Світлана 5 клас (58 балів) Диплом І ступеня Регіонального рівня отримала:
1. Кайоткіна Поліна 10 клас (57 балів) Диплом ІІІ ступеня Регіонального рівня отримали:
1. Луцевич Остап 5 клас (46 балів) 2. Шавлак Наталія 6 клас (43 бали) 3. Куцовол Яна 9 клас (38 балів)
4. Михальчишин Валерій 9клас ( 38 балів) Диплом переможця в початковій школі:
1. Сторчак Валерія 4 клас (44 бали) 2 Горбенко Роман 4 клас (44 балів) 3. Патрикєєв Глєб 4 клас (42 бали) Сертифікат учасника отримали:
1. Соцька Олександра 4 клас (34 бали) 2. Гончарова Софія 4 клас (32 бали) 3. Сідаш Євген 4 клас (30 балів)

ІV Аналіз роботи адміністрації школи

Робота адміністрації школи була націлена на виконання законів України «Про освіту» (від 05.09.2017 No 2145-VIII набрав чинності 28.09.2017) та «Про повну загальну середню освіту» (2020р.)
1) Організація освітнього процесу Було вчасно складено та затверджено на педраді робочий навчальнй план, річний план роботи школи, план підвищення кваліфікації, виховний план, план заходів із протидії булінгу, розподілено педнавантаження та складено розклад уроків.
Велась робота по забезпеченню школи педагогічними кадрами. Вирішилось питання зі спеціалістами з викладання хімії, фізичної культури.
Проводилось відвідування уроків математики з метою надання методичної допомоги Шаламовій А.В.
Вчителі відвідували уроки колег з метою обміну досвідом, вчителі, що атестувались, давали відкриті уроки.
Проходили засідання педагогічних рад та шкільних НМК, на яких увага приділялась у тому числі й методиці викладання.
На педрадах розглядались такі документи: «Новий санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти»;
«Професійний стандарт вчителя»; Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти.»
Систематично проводились наради при директорі, перевірявся стан ведення шкільної документації.

Організація дистанційного навчання

У 2020-му році перед педагогічний колективом школи, як і перед усіма педагогами України, постало завдання перейти на нову форму навчання – дистанційну. Проводились майстер-класи з опанування цифрових технологій(Сервіси Google (Диск, Форми, Сайти). Школа впровадила систему електронних щоденників на платформі аtоmѕ, була налагоджена ефективна взаємодія з батьками та учнями через Viber. На педагогічних радах вивчались наступні документи щодо організації навчання в нових умовах, спричинених поширенням коронавірусної хвороби:
*тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби(COVID19)(затверджено постановою головного державного санітарного лікаря України від 30.07 2020 42 )
* рекомендації щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році (додаток до листа МОН від 05.08 2020 No 1/9-420)
* Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затверджене наказом МОН України від 08.09.2020 No 1115. доп. заступник директора з НВР Т.М.Зленко
На педагогічній раді від 11.08.2020 було затверджено порядок організації освітнього процесу в школі в період карантину відповідно до рекомендацій щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році (додаток до листа МОН від 05.08 2020 No 1/9-420)
Також спільно з педколективом була розроблена модель змішаного навчання та оприлюднена на сайті школи.
Основними формами дистанційної роботи з учнями, відповідно до рівня інформаційної компетентності, вчителі обрали сучасні сервіси електронної комунікації . Дистанційне навчання учнів здійснювалось завдяки використанню таких технічних та інформаційних засобів: Googl-сайтів вчителів, Google Форм, засобів он-лайн зв'язку Google Meet, Zoom, платформи Atoms , застосунків Viber, Classroom.
В цілому застосування електронних ресурсів допомогло вчителям школи надавати учням знання на достатньому рівні.
Виникали труднощі, пов'язані з відсутністю у деяких учнів технічних можливостей інтернету та гаджетів). У деяких учнів знизилась мотивація до навчання на кінець навчального року. З такими учнями проводилась індивідуальна робота в телефонному режимі.

Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти

У 2020-2021 н.р. розпочалась активна робота педколективу над розбудовою внутрішньої системи забезпечення якості освіти. На педраді від 15.02.2021 було затверджено положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, створено постійно діючі робочі групи з проведення самооцінювання діяльності школи. Також адміністрацією школи було розроблено перспективний план розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти на 2021 рік та моделі самооцінювання Маяківської ЗОШ І-ІІІ ст. на 2021-2024 рр., вищезазначені документи були схвалені педагогічною радою. Кожна робоча група на кінець навчального року розробила висновок та рекомендації щодо удосконалення освітніх процесів у закладі. Ці рекомендації будуть враховані при плануванні подальшої роботи закладу.
На наступний навчальний рік планується робота з педкадрами: а) вивчення адміністрацією стану викладання предметів : географії, фізичної культури, захисту України б) оглядовий контроль: математика( ут. ч початкові класи),
в) провести атестацію вчителів: Коноваленко Г.І.(практичний психолог), Стукало 0.0.(вчитель трудового навчання), Доля І.Л.(вчитель початкових класів), Сторчак С.О.(асистент вчителя), Поршенко Т.О.( асистент вчителя)
г) проведення відкритих уроків вчителями, що атестуються за графіком) д) взаємовідвідування уроків( за графіком).
2)Робота над поповненням матеріальної бази школи За рахунок державної субвенції у школі з'явився новий кабінет біології -, короткофокусний
проектор, сенсорна дошка, нові меблі, дидактика. В рамках освітньої реформи HУШ до 1-го класу надійшов ноутбук, телевізор, меблі,
Дидактика. За спонсорські кошти замінено шкільні дошки у 1-4 класах
За кошти місцевого бюджету придбано обладнання для харчоблоку: Морозильну камеру Beko RFNE312К21W, канальний центробіжний вентилятор Венс BKM315, Україна, 3 односекційні мийки, 2 виробничих обробних столи з нерж.сталі.
Втілюючи проект "Інклюзивна освіта: рівні можливості для всіх", було переобладнано туалетну кімнату для дітей з особливими потребами, замінено сушарки для рук в їдальні та каналізаційні труби в туалетних кімнатах.
Також завдяки проекту "Інформаційний простір майбутнього" зроблено капітальний ремонт в кабінетах математики та біології переклеєно шпалери, замінено двері, постелено лінолеум).
За перемогу в конкурсі графічних ілюстрацій у школі з'явився 3D-принтер.
Були також написані листи-звернення до відділу освіти, медицини, молоді, культури,спорту та туризму Святогірської міської ради про виділення коштів на придбання канцелярських товарів, матеріалів для поточного ремонту школи, палива для роботи мотокоси, миючих та дезінфікуючих засобів.
Протягом літнього періоду відбудеться косметичний ремонт приміщень: гардеробу, туалетів, всіх класних кімнат, кабінетів, коридорів, бібліотеки.
Постійно ведеться робота по оновленню матеріалів сайту школи та по упорядкуванню сайту школи відповідно до вимог законодавства (Розділ «Інформаційна відкритість і прозорість закладу»)

V Організація виховної роботи в школі

Уся виховна робота у 2020-2021 навчальному році в цілому планувалася й реалізувалася на основі Законів України «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Конвенції про права дитини», Концепції «Нова українська школа», «Концепції громадянського виховання», «Національної доктрини розвитку освіти», «Декларації прав дитини», «Концепції національно-патріотичного виховання», наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 No 1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо організації виховної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах у 2020-2021 навчальному році та інших нормативноправових документах про школу й виховання.
Для їх реалізації у закладі освіти був розроблений та затверджений план виховної роботи навчального закладу. Цей план охоплює всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, фізичне, екологічне, превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси.
Виховна робота педагогічного колективу була підпорядкована проблемній темі школи «Формування творчої особистості, сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню і самореалізації особистості в сучасному світі».
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом II семестру здійснювалися за основними напрямками:
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави; - ціннісне ставлення особистості до людей; - ціннісне ставлення особистості до природи; - Ціннісне ставлення особистості до мистецтва; - ціннісне ставлення особистості до праці; - ціннісне ставлення особистості до себе.
В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності Від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв'язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.
Реалізуючи тему виховної роботи, педагоги закладу освіти використовували різноманітні форми та методи. Пріоритетними напрямками виховної роботи у 20202021 навчальному році визначено: - формування в учнів особистих рис громадян України, національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури, повагу, толерантне ставлення до культури всіх національностей, які проживають в Україні; - виховання духовної культури особистості; - виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки; - формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою; - утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам'яті; - збагачення народних традицій, звичаїв; - виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності і культури розумової праці; - формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря; - забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров'я; 
- формування екологічної культури учнів, гармонії її відносин з природою;

- створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності; 
- посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів; - підпорядкування змісту, форм і методів роботи визнанню особистості дитини як найвищої соціальної цінності; - створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей-сиріт та дітей, що залишились без батьківського піклування; - зміцнення служби соціальної та психолого-педагогічної допомоги дітям, батькам, сім'ям.
Необхідно відзначити змістовне проведення традиційних виховних заходів: «1 вересня - День знань», «День вчителя», «Новорічне свято», «8 Березня», «Останній дзвоник»; цикл бесід, виховних годин, свят та конкурсів.
Участь дітей у святі Першого дзвоника надихає на навчання, на співтворчість, а новорічне свято сприяє формуванню художньо - естетичних нахилів та розвитку всебічних інтересів учнів на традиціях національного мистецтва.
З метою розвитку в учнів загальнолюдських цінностей, національної гордості, культури міжнародних відносин, морально-психологічних якостей громадянина-патріота у школі було проведено ряд заходів:
- уроки мужності під гаслом «Глибока шана і безмежна вдячність захисникам, які віддали життя за Україну»; - фото-флешмоб «Соняшник - квітка сонця і добра»; - участь у Всеукраїнському конкурсі малюнків «Що для мене Україна»; - мітинг-реквієм до Дня визволення Донецької області від фашистських загарбників біля
пам'ятника невідомому солдату, присвячений 77-ій річниці; участь в онлайн-конкурсі «Ватра! Слава Героям!» в рамках Всеукраїнської дитячо
юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)» (ІІІ місце); - спортивні змагання між роями до Дня Збройних сил України; - години спілкування та виховні години до Дня гідності і свободи «Україна гідна
свободи» та Уроки скорботи і пам'яті для 5-11 класів;
до Дня Соборності України (тематична публікація на сайті школи), - до Дня пам'яті Героїв Крут (вчитель історії Коробова М. В. провела для учнів 10 та 11
класів виховний захід з 103-річниці з вшанування пам'яті полеглих під Крутами «Над
Крутами в скруту зійшлося їх триста»), - до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав (нацгвардійці 15
Слов'янського полку завітали до закладу на урок мужності), до Дня пам'яті Героїв Небесної Сотні, під час якого учні 1-4 класів долучилися до акції «Ангели пам'яті», присвяченої нашим землякам, які загинули на Майдані 2014 року, відстоюючи територіальну цілісність України, а учні старшої школи вшанували пам'ять загиблому солдату Голяченко О.М. (Маяцьке лісництво) покладанням квітів. до Дня пам'яті та примирення та 76-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні класоводами та класними керівниками були проведені уроки звитяги, після яких учні вшанували пам'ять загиблим у Другій світовій війні покладанням квітів до братських могил села. Також учні школи долучилися до акції «Маки пам'яті» з виготовлення квітки червоного маку. до Дня пам'яті жертв політичних репресій розроблена медійна інформаційнопросвітницька публікація на сайті школи та проведено вчителем історії тематичний урок з історії України «У жорнах репресій» для учнів 10 та 11 класів. до Дня Європи в Україні пройшла гра-вікторина «Європейські перегони» за участі команд від 9 - 11 класів.
На виконання плану заходів щодо популяризації державних символів України, виховання поваги до них у суспільстві проводилися виховні години та години спілкування: «Про що розповідає наш герб», «Свята спадщина. Державні символи України», «Герб

України – символ моєї свободи», «Історія тризуба від Київської Русі до сьогодення», в належному стані підтримувався куточок державних символів України та проведено конкурс малюнків «Шануймо символи держави!».
На виконання регіонального плану заходів на 2020 рік щодо реалізації у Донецькій області Концепції вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2017-2020 роки у закладі було проведено такі заходи: географічний круїз «Мандруємо країнами Європи», година цікавих повідомлень «Так відпочивають у Європі» (для учнів 5-7 класів), інформаційні хвилинки, виховні години, години спілкування, бесіди, вікторини, випуск стінгазети «Європейський вибір. Проблеми та перспективи європейської інтеграції України» (для учнів 8-11 класів).
З нагоди Міжнародного Дня рідної мови у закладі відбулася квест-гра «Словограй», в якій змагалося 2 команди: команда рою козачат «Котигорошко» та команда учнів 3-4 класів «Патріоти». В ході гри всі учасники продемонстрували свої знання з мови.
До 150-річчя з дня народження видатної поетеси Лесі Українки вчитель української мови та літератури Нетіменко Т. І. провела літературний хокей «Кращий знавець біографії Лесі Українки». Переможці отримали сертифікати «кращих знавців».
До 35-ї річниці Чорнобильської катастрофи було проведено годину пам'яті «Чорнобиля гіркий полин» для учнів 9-11 класів.
З метою виховання у дітей ціннісного ставлення до себе (формування здорового способу життя), та удосконалення інформаційно-просвітницької роботи серед учнів з питань попередження шкідливих звичок, в І семестрі було проведено свято «День здоров'я», під час якого проводились ранкова зарядка, естафети, ігри, футбол, інтелектуальні питання з історії Олімпійських ігор (вчитель фізкультури Стукало 0.0., класні керівники), у ІІ семестрі - шкільні змагання з настільного тенісу «Спорт для всіх» та фізкультурно-оздоровчий захід «Рух – це здорово!» з нагоди святкування Дня захисту дітей. Учні школи щорічно беруть участь у районних спортивних змаганнях і посідають призові місця. У цьому навчальному році на районних змаганнях, присвячених Дню фізкультури і спорту, учні посіли І місце з волейболу та ІІ місце з футболу.
з метою поліпшення роботи із запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму, формуванню навичок безпечної поведінки на вулицях і дорогах, удосконалення і узагальнення знань з безпеки дорожнього руху, правил пішоходів, безпечного поводження під час руху до школи і додому в закладі інспектором СРПП відділу поліції No4 Вадимом Бондаренко було проведено урок з ПДР для наймолодших учнів школи, а 21 травня класоводами та класними керівниками було проведено Національний урок з безпеки дорожнього руху «Безпечна дорога додому».
з метою формування в учнів свідомого ставлення до необхідності збереження енергетичних ресурсів з 9 по 13 листопада було організовано тиждень енергозбереження (перегляд та обговорення відеороликів, мультфільмів, презентацій).
З метою виховання поважного ставлення до безпеки людини, усвідомлення необхідності вироблення навичок з дотримання правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, що виникають при порушенні життєвого процесу у побуті, під час трудової діяльності чи в соціальному середовищі, підняття рівня інформаційно-просвітницької роботи з питань забезпечення безпечної життєдіяльності учнів, в школі з 23 по 27 листопада проведено тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності з відпрацюванням шляхів евакуації на випадок надзвичайної ситуації. Класні керівники 1-11 класів постійно проводять профілактичні бесіди, про що свідчать записи у класних журналах, учнівських щоденниках та індивідуальних пам'ятках для учнів та батьків (в умовах карантину – дистанційно).
Однією з важливих ланок виховної діяльності є система правового виховання в закладі. Правоосвітницька робота здійснюється під час уроків та в позаурочний час й охоплює учнів, батьків, учителів. Для учнів 9, 10-х класів читається курс «Правознавство» та «Громадянська освіта». Освітня робота учнів здійснюється також і в позаурочний час через ряд позакласних виховних годин та годин спілкування на тему «Молодь і протиправна поведінка». 3
правоосвітньою метою класні керівники взяли участь у вебінарі щодо проведення уроку «Особиста цінність та безпека» для учнів 5-9 класів, який проводила Міжнародна благодійна організація «Служба порятунку дітей». Згодом до Європейського Дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства вони провели цей урок зі своїми вихованцями.
З метою відродження українських традицій та відновлення духовності для учнів 1-4 класів в рамках роботи «Резиденції Святого Миколая» було організовано захід «Через поле, через гай йде до діток Миколай...», в ході якого діти виготовляли новорічні прикраси, спілкувалися зі Святим Миколаєм, розповідали вірші, співали пісні та охоче ділилися своїми добрими справами, зробленими за рік.
з метою виховання дбайливого ставлення до природи рідного краю, формування гармонійно-розвинутої особистості, виховання естетичного смаку учні школи долучилися до міжнародної соціально-екологічної акції з прибирання зелених зон та благоустрою територій - «Всесвітній день прибирання - Word Cleanup Day» (восени) та «Міжнародний день довкілля» (навесні), а також взяли участь у виставці композицій з природного матеріалу «Осінні фантазії».
Формуючи ціннісне ставлення до мистецтва та здійснюючи естетичне виховання, розвиваючи обдарування дітей, сприяючи співдружності закладу й батьків до Дня Святого Валентина було організовано розважальний захід у форматі одного з відомих в Україні телешоу «Хто зверху?» (для учнів 9-11 класів), до Міжнародного жіночого дня - відеопривітання для матусь з 8 Березня від наймолодших учнів школи та конкурсно - ігрова програма для дівчаток 5-8 класів та свято Останнього дзвоника у формі квест-гри.
Класними керівниками протягом 2020-2021 навчального року проводились години спілкування за темами: «Обираючи професію – обираємо життя», «Моя майбутня професія», «Вибір професії — справа твого життя», «Я обираю професію», «Від покликання до професії». Допомогу класним керівникам у проведенні профорієнтаційної роботи надає практичний психолог закладу освіти Коноваленко Г. І. Анкетування учнів, індивідуальні бесіди з ними, групова та індивідуальна робота у класі, консультації для батьків – усе це сприяє професійному визначенню учнів у майбутньому.
Протягом 2020-2021 н.р. у закладі освіти для учнів 1-11 класів систематично проводились додаткові бесіди з усіх видів поточного травматизму. Були проведені всі види інструктажів, інструктажі на місцях та в спеціалізованих навчальних кабінетах. Велися журнали обліку усіх видів інструктажів та журнал реєстрації нещасних випадків, систематично проводились інструктажі з техніки безпеки перед проведенням екскурсій та перед трудовими десантами з відповідними записами у класних журналах та журналі інструктажів.
Робота адміністрації та педагогічного колективу з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх у 2020-2021 н.р. була побудована відповідно до правоустановчих документів, які висвітлюють цей напрямок роботи, указів Президента України, програм правової освіти населення, і проводилась згідно з планом спільних заходів Маяківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, служби у справах дітей м. Слов'янськ, кримінальної міліції у справах дітей.
з метою соціального захисту дітей, запобігання безпритульності та бездоглядності, профілактики правопорушень серед неповнолітніх адміністрацією навчального закладу, педагогічний колективом постійно здійснюється контроль за відвідуванням навчальних занять учнями Маяківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, протягом поточного навчального року на постійному контролі перебувала шкільна документація (книги обліку відсутніх, класні журнали, медичні довідки, письмові пояснення батьків щодо причин відсутності дітей на уроках), проведено рейди контролю за відвідуванням; за наслідками цього було зроблено детальний аналіз стану відвідування учнями школи.
з метою попередження та профілактики адміністративних та кримінальних правопорушень серед дітей, усунення причин, умов та обставин, що впливають на формування антигромадської установки особистості неповнолітніх у Маяківському ЗЗСО І-ІІІ

ст., враховуючи епідеміологічну ситуацію в країні, продовжуються здійснюватися наступні заходи реагування:
1. Посилення контролю за проведенням відповідної профілактичної та роз'яснювальної роботи серед учасників освітнього процесу та батьків (online-консультації).
2. Проведення індивідуально-профілактичної та роз'яснювальної роботи серед батьків (опікунів) дітей девіантної поведінки.
3. Налагоджена співпраця закладу з органами виконавчої влади та підрозділами превенції територіальних відділів з метою проведення спільних заходів з профілактики правопорушень підлітками.
4. Забезпечення участі представників закладу для відвідування дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, за місцем їх проживання разом із службою у справах дітей Для з'ясування умов проживання.
Особливу увагу приділено профілактиці булінгу і кібербулінгу серед школярів. В закладі створена система попередження булінгу з метою підвищення рівня усвідомлення дітьми, батьками та вчителями сутності булінгу як явища та обізнаності щодо методів протидії й реагування на нього через ведення профілактичних бесід, складено план заходів щодо профілактики булінгу (розміщений на сайті школи). Випадків булінгу у Маяківському ЗЗСО III ст. не зафіксовано.
Структурним підрозділом координації виховної діяльності в закладі освіти є науковометодична комісія класних керівників. У 2020-2021 навчальному році науково-методична комісія класних керівників працювала над методичною темою «Педагогічні основи розвитку інноваційного освітнього середовища».
Основними завданнями науково-методична комісія класних керівників 5-11 класів у 20202021 н. р. визначила:
- реалізацію положень «Основних орієнтирів виховання»;
- підвищення теоретичного, науково – методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
- забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
- озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
- вивчення, узагальнення та використання прогресивного педагогічного досвіду роботи класних керівників;
- координування планування організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;
- сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.
Протягом року було проведено 5 тематичних засідань, на яких розглядались ключові питання:
- Формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості, організація виховної роботи у 2020-2021 н.р.,
- Діяльність класного керівника в умовах НУШ та організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання,
- Сутність і особливості розвитку особистості. Підсумки роботи за І семестр, - Методи превентивного виховання. Булінг, торгівля людьми,
- Функціонування виховної системи, грунтованої на вихованні ціннісних ставлень особистості. Завдання на 2021-2022 н.р. Підсумки за 2020-2021 н. р.
Методична робота з класними керівниками проводилась у формі круглих столів, дискусій, практикумів, тренінгів, що дозволило досягти більш точної, конкретної роботи в удосконаленні діяльності. Адже вчителі не лише вчились і приймали інформацію, ай були активними учасниками.
Протягом навчального року адміністрацією та класними керівниками була проведена певна робота з батьками:

- проведені класні та загальношкільні батьківські збори (в умовах карантину online), - тримався зв'язок з батьками через щоденник, - залучалися до участі в проведенні ремонтних робіт, - працював батьківський комітет.
Батьків залучали до підготовки й проведення класних та загальношкільних форм виховної діяльності.
Серед недоліків можна виділити недостатній рівень системності в роботі формування відносин «батьки – вчителі». При проведенні загальношкільних батьківських зборів наявний низький відсоток відвідування батьків. Деякі батьки мало цікавляться успішністю та поведінкою та станом здоров'я своїх дітей. Бажано, щоб надалі батьки більше співпрацювали з адміністрацією закладу, класними керівниками та вчителями предметниками, у зацікавленні результатів збереження здоров'я дітей, їх успішності та поведінки, так і в залученні їх у позакласних та позашкільних формах виховної діяльності, розвитку здібностей і талантів.
Класним керівникам необхідно частіше спілкуватися з батьками, щодо виховання дітей, спонукати їх щодня цікавитись їх справами та продовжувати працювати за проблемою - створення позитивного клімату в класних колективах шляхом співробітництва педагогічного колективу та батьківської громадськості.
У Маяківському 33СО І-ІІІ ст. було створено усі сприятливі умови для розвитку та формування особистісних здібностей кожної дитини. Реалізація основних завдань і принципів виховання здійснювалась шляхом планової організації органів учнівського самоврядування закладу освіти. Одним із головних компонентів роботи закладу освіти є робота учнівського самоврядування.
Метою самоврядування є формування в учнях почуття господаря закладу освіти, класу, активної життєвої позиції, вміння співпрацювати на принципах партнерства. Залучати до громадської діяльності, стимулювати їх творчу ініціативу, розвивати організаторські здібності. Це спільна колективна творча справа, яка об'єднує навколо себе максимальну кількість учасників, дає можливість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності, можливості та талант.
Структура учнівського самоврядування в школі нестандартна - організація учнівського самоврядування «Рада лідерів», яка включає в себе центр спорту та туризму, центр дисципліни та порядку, центр дозвілля, медіа - центр, центр освіти, центр волонтерства.
До складу центрів входять представники від кожного класу. Голову кожного центру теж обирають самі учні. За кожним центром закріплений учитель – консультант, який надає учням методичну і практичну допомогу, навчає планувати, організовувати та аналізувати роботу центру. Робота учнівського самоврядування організована так, що кожна дитина має доручення (постійні й тимчасові), які допомагають їй почуватися активним членом учнівського колективу, до думки якого прислухаються й від узгодженої роботи якого багато що залежить. Кожний шкільний центр має свої обов'язки і завдання.
Проведені тематичні лінійки (Свято Першого дзвоника; День захисника Вітчизни; День пам'яті жертв Голодомору), допомога в організації свят (День Вчителя, новорічні ранки, День закоханих, 8 Березня, Останній дзвоник), акції (фото-флешмоб «Соняшник - квітка сонця і добра», «Ангели пам'яті» (до Дня пам'яті Героїв Небесної Сотні), соціально-екологічна акція з прибирання зелених зон та благоустрою територій – «Всесвітній день прибирання - Word Cleanup Day» та «Міжнародний день довкілля», шкільна виставка композицій з природного матеріалу «Осінні фантазії», участь у Всеукраїнській акції «Запали свічку» до дня пам'яті жертв голодомору та політичних репресій, участь у акції «16 днів проти насильства»).
Недоліками в роботі органів учнівського самоврядування стали: - недостатня самостійність в плануванні роботи; - мало уваги приділялось роботі з молодшими школярами та обдарованими дітьми.
З метою виявлення обдарованих дітей та створення умов для їх оптимального розвитку учні закладу освіти беруть участь у різноманітних конкурсах. Тож мають наступні результати:
Чорний Дмитро (учень 11 клас) взяв участь у конкурсі на кращу графічну ілюстрацію компанії 3D Farm. Його робота визнана найкращою, і як результат – наша школа отримала 3D принтер. А також І місце в старшій віковій групі в міському конкурсі малюнків «Святогірськ туристичний – очима дітей» – 2021.
Лапенко Марія, учениця 6 класу:
І місце в II віковій категорії в районному відкритому фестивалі української пісні «З Україною в серці!» (номінація «Естрадний вокал»),
ІІ місце в середній віковій групі в міському конкурсі малюнків «Святогірськ туристичний – очима дітей» – 2021;
Михальчишина Світлана, учениця 5 класу - І місце в районному етапі Всеукраїнського фестивалю-конкурсу для дітей та юнацтва «Різдвяні канікули» (номінація «Читці»);
Горбенко Роман, учень 4 класу - ІІ місце в районному етапі обласного конкурсу малюнків «Зимові візерунки»;
Бикова Софія, учениця 4 класу - ІІ місце в районному етапі обласного конкурсу малюнків «Зимові візерунки»;
Осетрова Наталя, учениця 11 класу - ІІ місце в старшій віковій групі в міському конкурсі малюнків «Святогірськ туристичний – очима дітей» – 2021;
Кайоткіна Поліна, учениця 10 класу – диплом за участь у міському конкурсі малюнків «Святогірськ туристичний – очима дітей» – 2021 в номінації «Найоригінальніший малюнок».
Волейбольна команда у складі Мусієнко Поліни, Канцирової Діани, Кайоткіної Поліни, Братерської Марини, Гутової Олени, Погорєлов Владислав та Богдан Михайло зайняла І місце на районних змаганнях, присвячених Дню фізкультури і спорту.
Футбольна команда у складі Гегшуна Владислава, Гершуна Дениса, Коробова Ярослава, Погорєлова Юрія, Хмельового Дмитра, Лукова Микити, Нетіменко Вадима та Нечкіна Данила зайняла ІІ місце на районних змаганнях, присвячених Дню фізкультури і спорту.
Таким чином, спільними зусиллями всього педагогічного колективу виховна робота у школі велась на достатньо високому рівні. Про проведення заходів усі інформації, звіти подавались вчасно. Слід зазначити, що всі вихованці школи протягом року були задіяні в освітньому процесі. Виховна робота також висвітлювалась у інтернет-джерелах та на сайті школи.
Класним керівникам слід більше уваги приділяти вихованню естетичних смаків учнів, формуванню колективізму, небайдужості, культури поведінки, вмінню виступати перед аудиторією (особливо під час проведення відкритих виховних заходів). Усе це необхідно для розвитку індивідуальних здібностей дитини, її особистості.

У 2021-2022 навчальному році перед педколективом будуть поставлені завдання:

1. Підвищення соціального статусу виховання у системі освіти закладу, зміцнення й розвиток виховних функцій закладу.
2. Забезпечення взаємодії закладу з усіма соціальними інститутами, дотичними до виховання дітей та учнівської молоді.
3. Посилення ролі сім'ї у вихованні дітей, зміцнення її взаємодії з закладом.
4. Розвиток учнівського самоврядування в закладі, використання нових форм реалізації виховного потенціалу дитячого та молодіжного руху.
5. Оптимізація змісту і форм виховного процесу. Пріоритетними напрямками виховної роботи у 2021-2022 н.р. будуть:
• розвиток уміння навчатися впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного);
• формування соціальної і громадянської компетентності, виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
• розвиток підприємливості, уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави;
• уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров'я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя;
організація виховного простору через діяльність шкільних органів учнівського самоврядування.
Завдання для адміністрації школи на 2020-2021 н.р. – усіляко сприяти покращенню освітнього процесу шляхом поступового і планомірного усунення слабких сторін, виявлених під час проведення самооцінювання закладу. Працювати відповідно до стратегії розвитку закладу та річного плану роботи школи.

Річний звіт директора закладу

Відділ освіти, медицини, молоді, культури, спорту та туризму
Святогірської міської ради КЗ «Маяківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. Святогірської міської ради»
РІЧНИЙ ЗВІТ ДИРЕКТОРА КЗ «МАЯКІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
І-ІІІ СТУПЕНІВ
СВЯТОГІРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ
ДРАННІКОВОЇ АЛЛИ ВАСИЛІВНИ ЗА 2021/2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

bottom of page