top of page

Річний звіт директора

 КЗ «Маяківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів»

 А.В. Драннікової за 2022-2023 навчальний рік

Внаслідок повномасштабнної збройної агресії рф та того, що на території Святогірської ТГ відбувались бойові дії, а будівля школи зазнала значних пошкоджень, освітній процес проходив у дистанційному форматі.

Дистанційне навчання учнів здійснювалось через Google-сервіс classroom та інші інструменти Google( Meet, Jamboard, Форми) , Youtube, Atoms тощо.

Розклад уроків було адаптовано до вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти ( Наказ МОЗ України № 2205 від 25.09.2020)

Для обміну досвідом, обговорення питань, які виникали в процесі дистанційного навчання,  взаємодії  між адміністрацією школи та педагогічним колективом була створена та налагоджена робота Viber -  групи «Наша школа» та віртуальної кімнати «Педрада» в classroom.

Велику увагу вчителі приділяли підвищенню кваліфікації. Адміністрацією школи був складений та розміщений на шкільному сайті план підвищення кваліфікації на 2023-й рік  Школа отримала статус “Заклад освіти - учасник програми Google for Education””(2023 рік)

Усі вчителі, які викладали у 5-му класі(НУШ), у червні 2022 року пройшли відповідні курси. Також вчителі та адміністрація школи постійно відвідували методичні онлайн-заходи Донецького облІППО.

         Вчитель інформатики Шаламова А.В., заступник директора Дєткіна Г.Є., практичний психолог Коноваленко Г.І. велику увагу приділяли вчасному розміщенню актуальної інформації на шкільному сайті.

         Систематично проводились педагогічні ради( дев’ять за 2022-2023 н.р.) та щотижневі онлайн-наради педколективу. На цих заходах посилена увага приділялась питанню адаптації 5-го класу НУШ та особливостей роботи в цьому класі, підготовки до 6-го класу НУШ.

         У закладі є дві дитини з особливими освітніми потребами. У школі організовано інклюзивне навчання згідно Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти( затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957).

         Адміністрацією школи, класними керівниками велась робота по забезпеченню безперервності освіти. Систематично відстежувалось місцезнаходження, переміщення дітей. Класні керівники постійно тримали зв'язок з батьками, контролювали відвідування онлайн-уроків тощо. Для чотирьох учнів, які перебували за кордоном, буда організована індивідуальна форма навчання(екстернат)

         Велась робота по забезпеченню учнів технічними засобами для навчання. Так, школа взяла участь у проєкті "СпівДія Ноут", який реалізовувався саме для шкіл, будівлі яких зруйновані чи пошкоджені внаслідок військової агресії рф. Мета проєкту - забезпечення учнів технічними засобами для дистанційного навчання. Внаслідок участі в проєкті заклад отримав 29 ноутбуків, які були надіслані учням.

         Для учнів, які не виїжджали з території громади чи повернулись протягом навчального року, була організована робота освітнього консультаційного пункту в с.Маяки. Було складено графік відвідування цього пункту педагогами. Діти отримували консультації з певних предметів, психологічну допомогу, для них на базі пункту проводились різноманітні заходи.

У школі працює 18 педагогів (2 із них сумісники). Всі мають вищу освіту.

З 18 педагогів: 

-вища категорія – 1- 5,5 %,

-І категорія –  11 — 61,1 %,

-ІІ категорія – 5 — 27,8 %,

-спеціаліст – 1 — 5,5 %.

Згідно перспективного плану атестації педкадрів на 2022-2023н.р.  була підтверджена:  І  кваліфікаційна категорія  та звання “Старший учитель” вчителю початкових класів   Зленко Т.М.

У школі навчається 78 учнів. Якість знань за 2022-2023 навчальний рік становить 35,1% ( в минулому навчальному році 39,4%).

Високий рівень навчальних досягнень мають 5- 8,8 %  учнів (в минулому навчальному році  7-9,9% учнів), достатній – 15 - 29,8%  учнів  (в минулому навчальному році   21 -29,8 % учнів), середній –26- 42,1% учнів (в минулому навчальному році 24- 33,8 %), початковий 11-19,3% учнів – (в минулому навчальному році 19-26,8%).

          На першому ступені навчається 29 учнів. Учні 3-4 класів оцінюються за формувальним оцінюванням.

         Другий ступінь нараховує 36 учнів. Якість знань – 14 - 38,9% (в минулому навчальному році 20 - 36,4 %), на високому рівні - 5 – 13,9 % (в минулому навчальному році 5 - 9,1 % ), на достатньому - 9- 25,0% (в минулому навчальному році учнів 15-27,3 %),на середньому - 14- 38,8% (в минулому навчальному році 18- 32,7 % учнів), на початковому рівні - 8-22,2% (в минулому 17-30,9 %)

Третій ступінь нараховує 21 учнів. Якість знань – 6- 28,5 % (в минулому навчальному році - 8- 50,0% ). На високому рівні – 0 (в минулому навчальному році 2-12,5%), на достатньому –6-28,6% (в минулому навчальному році 6-37,5), на середньому 12-57,1% (в минулому навчальному році - 6-37,5%), початковий рівень-3-14,3% (в минулому навчальному році -2-12,5%)

    Якщо аналізувати успішність учнів всієї  школи, то найвищий рівень  досягнень мають учні 6 класу (9,1 б.), 5 класу(8,75 б.) . Найнижча успішність учнів 10 класу (6,9 б.) та 9  класу (7,1б).            

У порівнянні з минулим навчальним роком  успішність учнів всієї школи суттєво не змінилась. Стабільно низька успішність учнів 8, 9,10 класу. Середній бал по школі знизився з 8,1 до 8,0 б.

Закінчили 9 клас 10  учнів і отримали свідоцтво про базову середню освіту .

Закінчили 11 клас 9 учнів  і отримали атестати про повну загальну середню освіту.

Оскільки середній вік вчителів нашої школи становить 42,9 роки, то увагу намагалися приділяти обміну досвідом роботи. Осввітній процес було організовано відповідно до навчального плану роботи на 2022-2023 навчальний рік та плану роботи школи. Плануванню роботи школи передувала система заходів, які поєднують різноманітні форми та методи, що проведені на рівні всіх учасників освітнього процесу – адміністрації, учителів, учнів, батьків. Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалися за державними програмами.

В минулому навчальному році школа виконала план набору в 1 клас та  10 клас. Робота по збереженню і збільшенню мережі класів велася на достатньому рівні.

Ведеться облік дітей пільгових категорій, постійно оновлюється база даних.

Аналіз роботи кожного  вчителя.

Родіна Світлана Василівна – педстаж 28 років. Категорія «спеціаліст  І категорії». В школі працює 20 років. Знає і виконує вимоги програми. До роботи відноситься сумлінно, відповідальна.

         В цьому  навчальному році вперше працювала за програмою НУШ(випустила 4 клас НУШ)

Гершун Наталія Петрівна – педстаж 23 роки, спеціаліст І категорії. Має добру методичну  і теоретичну підготовку. Розвиває пізнавальні інтереси учнів. Вчитель багато працює  над підвищенням своєї кваліфікації..

 В цьому  навчальному році  працювала за програмою НУШ 1 клас.

      Доля Ірина Леонідівна – педстаж 28 років, спеціаліст І категорії. Має добру методичну і теоретичну підготовку. Розвиває пізнавальні інтереси учнів. Вчитель багато працює  над підвищенням своєї кваліфікації.

            В цьому  навчальному році  працювала за програмою НУШ 3 клас.

              Нетіменко Тетяна  Іванівна – педстаж 27 років, спеціаліст І категорії. Вчитель добре володіє теоретичним і практичним матеріалом. Знає і виконує вимоги програми. Занадто вимоглива Методично добре підготовлена. Велику увагу звертає на диференціацію навчання.

  Якість знань  з мови  погіршилась  з 52,4%, до 42,2% с.б. 6,4  , успішність 86,6%    з літератури  погіршилась  з 60,0 %  до 46,7  с.б. 6,9 б. Успішність 86,6 %.

Звернути увагу на роботу з учнями, що мають початковий рівень знань (Бондарєва А.Зеленов О,Твердолібов І. Новік К., Сорокотяга Є. Хмельовий Н. Поляков Д. ).

Треба більше працювати з сильними учнями, посилити  індивідуальну та самостійну роботу з учнями, що мають високий рівень знань.

Як класний керівник велику увагу приділяє згуртуванню класного колективу. Три учні мають початковий рівень знань, три  – середній рівень знань, три – достатній рівень знань, два-високий рівень знань. Успішність по класу – 72,2 %, якість – 45,5 %. Середній бал по класу 8,1 б.

     Горбенко Ольга Сергіївна - педстаж 20 років, спеціаліст І категорії. Вчитель добре володіє теоретичним і практичним матеріалом. Знає і виконує вимоги програми. Методично добре підготовлена. Велику увагу звертає на диференціацію навчання.

У порівнянні з минулим  навчальним  роком  якість знань погіршилась  з   50,9 % до 50,9,  с.б. 6,9 б. Звернути увагу на роботу з учнями, що мають початковий рівень знань ( Поляков Д.Твердолібов І. ).

Як класному керівникові звертати увагу на успішність деяких учнів класу. З 11 учнів – 1 учень має початковий рівень знань – Лашин А. з 4 предметів. Середній бал-8,1. Якість знань по класу – 44,4, %, успішність – 88,8 %.

         Дєткіна Ганна Євгенівна - педстаж 19 років, спеціаліст І категорії. Вчитель знає і виконує вимоги програми. Володіє практичною частиною програми.  Якість знань з зарубіжної літератури  60%, успішність — 100 %, середній бал — 7,1 б. Якість знань з  мистецтва 71,4%, успішність — 100 %, середній бал — 8,0 б.

В її класі 1 учень з початковим рівнем знань( Бикова С.-з  математики. Середній бал — 9,1 б. Якість знань по класу – 42,9 %, успішність – 85,7%.

Коробова Марина Вікторівна – педстаж - 18 років, спеціаліст  І категорії. Знає і виконує вимоги програми. Якість знань погіршилася з всесвітньої історії – з 64,3 % до 50,1%  с.б. - 7,1;  погіршилася з історії України - з 62,3 % до 58,0 %, с.б. 6,9; з правознавства   -  покращилася з  50,0 % до 60,0%, с.б. – 6,9.З географії  погіршилась якість знань – з  63,4 % до 59,0%, с.б. 7,4. Звернути увагу на учнів,що мають низький рівень знань-Бикова С.,Новік К., Сорокотяга Є., Лашин А., Хмельовий Н.,Поляков Д., Твердохлібов І.

Звернути увагу на успішність деяких учнів класу. Початковий рівень знань має Твердохлібов І.,Поляков Д .(5 предметів),Зеленов О.-2  предмета. Середній бал учнів по класу знизився з  8,1 до 7,1. Якість знань по класу – 20,0 %, успішність – 70,0 %.

Стукало Олег Олексійович – педстаж 29 років, спеціаліст І категорії. Вчитель має достатню теоретичну і методичну підготовку. Знає і виконує вимоги програми.   Якість знань по трудовому навчанню покращилась - з  71,7% до 86,6 % , а с.б. – 8,5; по ЗУ якість знань  –  95,2%, а с.б. -9,2. 

 По фізкультурі - якість знань 100 % ,успішність 100% с.б.- 11,2.

Як класний керівник велику увагу приділяє згуртуванню класного колективу. Середній бал учнів  класу 7,9. Якість знань по класу – 33,3 %, успішність – 66,6 %. Один учень Рибянцев Віталій має початковий рівнь з алгебри.

 Гейченко Галина  Миколаївна  - педстаж 7 років, ІІ категорія. Викладає  фізику та інформатику в 6-11 класах. Якість знань з фізики   46,6 % о с.б. – 7,1; ,  інформатика -успішність 100%, якість знанб 61,5%,  с.б. – 7,7;  фізика якість знань  погіршилась з 59,3% до  50 % до с.б. – 6,8 .

Шаламова  Альона Володимирівна - педстаж 5,5 років ІІ категорія. Викладає в 5-8 класах – математику, 5 клас – інформатику.

Якість знань з математики  покращилась  з   60,7 %  до 66,7  %до с.б. – 8 ,0;з алгебри  покращилась -  з 33,3 % до 42,9%, с.б. – 6,6; з геометрії з  33,3% до 42,9% с.б. – 6,2; з інформатики покращилась з  94,1%  до 100 % с.б. 10,2

Як класному керівникові треба більше приділяти уваги  на успішність деяких учнів класу. 2  учні мають початковий рівень знань ( Новік К.. - з 5 предметів, Сорототяга Є з трьох  предметів). Середній бал по класу 6,9  Якість знань по класу – 16,6 %, успішність –  83,4 %.

Коноваленко Галина Іванівна – педстаж 17 років, спеціаліст І категорії як практичний психолог,та І категорія як вчитель основ здоров’я . Бере участь в організації освітньо-виховного процесу з метою забезпечення всебічного особистісного розвитку дітей, підлітків, молоді, зміцнення і захисту їхнього психічного здоров’я. Виявляє причини, що утруднюють становлення особистості дитини. Шляхом психодіагностики, консультування, психопрофілактики, психолого-педагогічної корекції, надає допомогу вихованцям, учням, учителям, батькам у вирішенні питань навчання, виховання і розвитку дітей та підлітків. Проводить психолого-педагогічну діагностику їхньої готовності до навчання. Впроваджує в практику розвиваючі, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням статевих, вікових, інших особливостей дітей. Сприяє пошуку, відбору, розвитку обдарованих дітей, вибору молоддю професії з урахуванням їхньої підготовки та здібностей. Виявляє і обстежує учнів, які потребують соціально-психологічної корекції, надає їм психолого-педагогічну допомогу. Настановленням і особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі, батьків, жінки, культурно-національних, духовних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища тощо. Готує учнів до життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між народами, етнічними, національними, релігійними групами. Дотримується педагогічної етики та етичного кодексу психолога, поважає гідність дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, пропагує здоровий спосіб життя. Здійснює первинну профілактику алкоголізму, наркоманії, інших шкідливих звичок серед дітей, підлітків. Проводить психологічну експертизу і психолого-педагогічну корекцію асоціальної поведінки, психологічну реабілітацію неповнолітніх. Бере участь у роботі психолого-медико-педагогічних консультацій тощо. Сприяє формуванню психологічної культури учнів, учителів, батьків. Постійно підвищує свій професійний рівень, загальну культуру.

Для організації занять з учнями і при здійсненні оціночно-ціннісної рефлексії використовує нову науково-методичну літературу і професійні інтернет-ресурси, може аргументувати свою позицію, володіє грамотною усною і письмовою промовою. Вміє вибирати адекватні форми і методи презентації результатів своєї роботи.

Викладає  біологію, основи здоров’я. Знає і виконує вимоги програми.   Якість знань  з біології погіршилася з 69,6%  до  67,3 %, с.б. – 9,4; з основ здоров’я погіршилася з 98,1 % до 78,4 %, с.б. – 9,4. Один учень Поляков Данило має початковий рівень знань       

       В її класі  учнів з початковим рівнем знань немає . Середній бал по класу 8,8 б. Якість знань по класу – 80 %, успішність –  100 %.


Аналіз виховної роботи закладу

На виконання Законів України «Про освіту», «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Укpaïнi», наказу Міністерства освіти i науки України від 06.06.2022 №527 щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року, Указу Президента України від 16.03.2022 №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної aгpecії   Російської Федерації проти України», постанов Верховної Ради України від 17.12.2021 № 1982-XI «Про відзначення пам'ятних дат i ювілеїв у 2022-2023 роках», Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 № 689 «Питання проведення моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації в Україні», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 №9S8—p, наказів Міністерства освіти i науки України від 07.09.2000 №439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України», від 31.10.2011 №1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1—11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, від 02.10.2018 № 1047 «Методичні рекомендації щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства i взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами», листів Міністерства освіти i науки України від 18.05.2018 № 1/11—5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству», від 29.01.2019 № 1/19-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р.№ 2657-VIII, листа МОН від 10.08.2022  №1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р.»,  з метою забезпечення виконання основних виховних завдань закладу освіти, впровадження інноваційних виховних технологій та створення цілісної виховної системи закладу освіти, керуючись методичними рекомендаціями Інституту післядипломної педагогічної освіти Донецької області та завдань закладу освіти на 2022/2023 навчальний рік виховна робота протягом навчального року здійснювалась за такими основними напрямками: ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, до культури і мистецтва, до себе, до сім’ї, родини, людей, до природи, до праці. Розроблено та затверджено план виховної роботи на 2022/2023 н.р. з урахуванням народного календаря, традицій школи та загальнодержавних свят.

Засадами державної політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є: єдність навчання, виховання та розвитку (ст. 6 Закону України «Про освіту»).

Виховання органічно поєднане з процесом навчання дітей, опанування основами наук, багатством національної і світової культури.

У Новій українській школі виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти (ст. 15 Закону України «Про повну загальну освіту». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text ) і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту", та спрямовуватися на формування:

  • відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

  • поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;

  • патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини Українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;

  • усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;

  • громадянської культури та культури демократії;

  • культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

  • прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

  • почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;

  • культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння вихователем природи вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини, постійно дбати про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва у навчально-виховному процесі.

Успіх виховного процесу залежить від відносин між вчителем і учнем, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.

Головна мета розвитку закладу освіти – розбудова ефективної загальноосвітньої школи з максимально сприятливими умовами для розвитку кожної дитини, як громадянина – патріота України, її життєвих компетенцій, у відповідності з природними здібностями та фізичними можливостями.

Виходячи з мети були сформульовані пріоритетні проблеми, над якими працює педагогічний колектив. У виховній роботі це – формування медіа культури дітей та молоді. Опанування сучасних підходів, пошук ефективних форм та засобів виховної діяльності у школі, активне педагогічне партнерство з батьками. Реалізація завдань виховної роботи здійснювалася шляхом формування ключових компетентностей та наскрізних вмінь, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності, саморозвитку та самовдосконалення. Ключові компетентності та володіння певними вміннями потребує кожен для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування, вони здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя. І формуються вони не лише через навчальну діяльність, а й через процес виховання.

Питання про стан виховної роботи у нашому закладі постійно слухаються на педрадах та нарадах при директорові.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтуються на нормативно – правову базу з питань виховної роботи.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів. Цей план охоплює всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, фізичне, екологічне, превентивне та включає в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси. На позакласних заходах класні керівники виховують національну самосвідомість, патріотизм, формують фізичну та екологічну культуру, здоровий спосіб життя, та створюють умови для розвитку творчої особистості.

Виховна робота педагогічного колективу була підпорядкована проблемній темі школи «Формування творчої особистості, соціально активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства».

Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом року здійснювалися за основними напрямками:

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

- ціннісне ставлення особистості до людей;

- ціннісне ставлення особистості до природи;

- ціннісне ставлення особистості до мистецтва;

- ціннісне ставлення особистості до праці;

- ціннісне ставлення особистості до себе.

2022-2023 навчальний рік розпочався в умовах воєнного стану. Організація виховної роботи під час воєнного стану в закладі проводилась онлайн. З переходом повністю на дистанційну форму навчання організація виховної роботи потребує іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Педагогічний колектив постійно в пошуку нових ідей та можливостей, які можна застосувати до того чи іншого виховного заходу в онлайн форматі. В закладі вже активно використовуються такі форми, як: відеочелендж, фоточелендж, відеопривітання (відеоролики), відеолистівка, відеоальбом, вебквест, онлайн-вікторина, онлайн-екскурсії, заходи з використанням інтерактивної дошки, інформаційні онлайн-п'ятихвилинки, інтернет-конкурси та виставки,  онлайн-заняття та онлайн-години спілкування.Тому співпраця зі здобувачами та батьками проходила у Google Classroom, через відеозустрічі  Google Meet, а також раніше створені групи у Viber та Telegram. Основним цільовим напрямом було забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя.

Особливо важливим стало продовжити формувати громадянанина-патртіота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, який здатний побудувати суспільство. У сучасних умовах патріотичне виховання молодого покоління набуває особливої актуальності, тому патріоричне виховання є важливою складовою загального виховного процесу.

Відповідно до Указу Президента України від 16.03.2022 №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України» у закладі щоденно о 9.00 проводилася загальнонаціональна хвилина мовчання.

Початку 2022-2023 навчального року передували заходи до Дня Незалежності України: діти приєдналися до відеочеленджу «Голубка миру».

Першого вересня у школі проведено онлайн - свято, єдиний урок «Ми українці. Честь і слава незламним». Традиційно у нашому закладі учні всіх класів вітають своїх наставників з Днем Учителя. Цього року було створено фотоальбом привітань «Хвилинка спогадів».

Найбільшу увагу в своїй роботі протягом 2022-2023 навчального року педагогічний колектив школи приділяв вихованню в своїх учнях доброзичливості, милосердя, бажання допомогти, гуманної поведінки, а також патріотизму, національної самосвідомості, відданості Батьківщині, прагненню служити її інтересам, тому що робота з формування у дітей та молоді моральних та громадянських якостей, розуміння приналежності до українського народу є одним із найважливіших завдань педагогів. Цьому сприяли такі заходи національно-патріотичного спрямування:

  • Всеукраїнський патріотичний забіг «Шаную воїнів, біжу за героїв України» на знак ушанування пам’яті полеглих військовослужбовців. Кожен учасник мав пробігти обрану ним дистанцію із закріпленим на футболці іменем людини, яка віддала життя в боротьбі за територіальну цілісність України. Хлопці нашого закладу вшанували пам’ять захисника України Дмитра Ракосія, пробігши дистанцію у 2 кілометри;

  • тематична публікація на сайті закладу «22 вересня - День партизанської слави»;

  • тематична публікація на сайті закладу «Сторінки трагедії Бабиного Яру»;

  • участь в обласному етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької еколого-патріотичної гри «Паросток», яку було організовано та проведено Донецьким обласним еколого-натуралістичним центром з 23 по 30 вересня у режимі онлайн. Гра проходила за трьома складовими: патріотична, екологічна та формування життєво важливих вмінь та навичок. Діти розробляли постери «Листівка воїну», монтували відео «Ми – незламні! Наші кроки до перемоги!», складали авторські легенди про Берегиню, захищали презентації «Екологія у небезпеці», щодня виконували завдання по орієнтуванню на місцевості. Наш заклад у грі гідно представила команда «EcoStyle» у складі Валерії Лимаренко, Ярослава Коробова та Нетіменко Вадима, посівши І місце;

  • До Дня захисників і захисниць України класоводами та класними керівниками закладу було проведено «Уроки звитяги». Також діти закладу записали відеопривітання для захисників та захисниць України і розмістили на сторінці групи закладу у Facebook;

  • Радіодиктант національної єдності-2022 в режимі онлайн;

  • Вебквест «До Дня Гідності та Свободи»;

  • Відео-привітання учнів захисникам з Днем Збройних Сил України;

  • До Дня Соборності України:

  • виховні онлайн години та години спілкування: «Єдина країна – єдиний народ», «Україна є, була  і буде!», «Одна єдина соборна Україна», «В єдності наша сила»;

  • відеолистівка «З Днем Соборності, Україно!»;

  • вебквест «Соборна моя Україно».

  • тематична публікація на сайті закладу «Голокост – трагедія і героїзм»;

  • До Дня пам’яті  героїв  Крут:

  • онлайн годин спілкування та уроки пам’яті «Пам’ятаємо подвиг героїв Крут!»;

  • відеолистівка «Пам’ятаємо героїв Крут!»;

  • Тематична публікація на сайті закладу «15 лютого – День вшанування учасників бойових дій на території інших держав»;

  • Відеоролик «Небесній Сотні вдячні за свободу!» ;

  • До Дня українського добровольця: онлайн уроки мужності, уроки звитяги та патріотичні години на тему: «Україна понад усе», «Українські добровольці – захисники Вітчизни», «Доброволець – хто він?», «Вони пройшли крізь вогонь і зброю»; перегляд та обговорення документальних відеосюжетів, відеороликів про діяльність добровольчих формувань «Запорозька Січ. Витоки», «Військове мистецтво запорозьких козаків», «День в історії. Бій під Крутами», 3D-тур історико-культурним комплексом «Запорозька Січ» Національного заповідника «Хортиця»;

  • Виховний онлайн захід «Військо сильне духом» до Дня Національної гвардії України (9-11 кл.);

  • Тематична публікація на сайті закладу «150 років із дня народження Миколи Міхновського»;

  • Виготовлення великодніх листівок-писанок захисникам;

  • Онлайн години «За цими ворітьми плаче земля...» до Міжнародного дня визволення в’язнів фашистських концтаборів  (8-11 кл.);

  • До Дня пам’яті та примирення:

  • онлайн-години спілкування, відеолекторії та онлайн-відвідування Національного музею історії України у Другій світовій війні «Пам’ятаємо! Перемагаємо!», «8 травня – День пам’яті та примирення», «Ці спогади із пам’яті не стерти», «Війна у пам’яті українців», «Образ України та українців в художніх фільмах, які відображають події Другої світової війни»;

  • майстер-клас з виготовлення маку «Квітка пам’яті»;

  • челендж «Передай мак пам’яті – вшануй загиблих на війні»;

  • Тематична публікація на сайті закладу «150 років від дня народження очільника Української Держави гетьмана Павла Скоропадського»;

  • Онлайн година спілкування «Великий терор: сторінки історії» з переглядом відеосюжетів, вікториною та вправами на асоціації до Дня пам’яті жертв політичних репресій (8-11 кл.);

  • Онлайн години спілкування: «Герої нескореної країни», «У нашій пам'яті вони назавжди залишились», «Герої не вмирають… Просто йдуть…» до Дня Героїв України.

  • Участь в онлайн змаганнях І (ТГ) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») між закладами громади. Від нашого закладу у грі взяли участь три рої відповідно до молодшої, середньої та старшої вікової категорії. Рій «Яструби» (середня вікова група) посіли І місце і були зареєстровані на участь в ІІ (обласному) етапі, який проходив з 05.06.2023 по 09.06.2023 також у дистанційному режимі. Серед 30 роїв області ми посіли 21 місце.

На виконання плану заходів щодо популяризації державних символів України, виховання поваги до них у суспільстві проводилися виховні години та години спілкування, тематичні інформаційні публікації на сайті школи: «Будь же рідна Україна під гербом цим вільна й сильна», «Про що розповідає наш герб»,  «Свята спадщина. Державні символи України», «Герб України – символ моєї свободи», «ІстФакт. Історія Тризуба», «Гімн – серце України», «Факт чи фейк про Державний Гімн України»,  в належному стані підтримувався куточок державних символів України в освітньо-консультаційному пункті.

З нагоди Міжнародного Дня рідної мови та з метою розширити знання про красу й багатство рідної мови вчитель української мови та літератури Нетіменко Т. І. провела мовну онлайн вікторину «Ніжна мова калинова – знань нових міцна основа» для учнів 6-8 класів, а до дня народження українського поета, прозаїка, художника та громадського діяча Тараса Шевченка - онлайн гру-квест «Шлях до Тараса Шевченка» (6-9 кл.). Також діти доєдналися до фоточеленджу «Зроби фото біля обеліска Т. Шувченку».

Формуванню у дітей ціннісного ставлення до власного життя та здоров’я, популяризації правил дорожнього руху серед вихованців, формуванню адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя сприяло проведення таких заходів:

  • Єдиний національний урок «Безпечна дорога додому», що пройшов у рамках Тижня безпеки дорожнього руху в Україні. Учні обговорили різні аспекти безпеки на дорозі, про які вони повинні знати і завжди пам’ятати – це дорожні знаки по дорозі додому, правила поведінки пішоходів при переході вулиць та перехресть, це користування громадським транспортом, правила кермування власними велоcипедами та скутерами. Також учні переглянули відео, підготовлені  Міжнародним благодійним фондом «Допомоги постраждалим внаслідок ДТП» спільно з Міністерством освіти та науки України, та наголосили на важливості й обов’язковості дотримання правил дорожнього руху по дорозі до школи та додому, актуальності носіння світлоповертальних елементів у темний час доби та умінь надання домедичної допомоги при надзвичайних ситуаціях.

  • онлайн-заняття з мінної безпеки «Ризики, пов'язані з вибухонебезпечними предметами». Офіцер інформування Міжнародної гуманітарної організації з розмінування «The HALO Trust» Гаянє Чечеринда у своїй лекції підняла такі важливі питання як:

  •  Що потрібно знати з мінної безпеки ?

  •  Що робити при виявленні вибухонебезпечних предметів?

  •  Як захистити себе під час вибухів?

Діти вивчили порядок дій та правила безпеки під час виявлення вибухонебезпечних предметів, схожих на міни.

  • участь у конкурс дитячого малюнка на тему «Я у безпеці з МВС», який проводило Міністерство внутрішніх справ України;

  • інформаційні хвилинки на тему «Безпека в Інтернеті - просто!»;

  • написання радіодиктанту «Спільно до безпеки» для дітей молодшої та середньої школи з безпечної поведінки з мінами та нерозірваними боєприпасами;

  • 7-й Глобальний тиждень безпеки дорожнього руху - онлайн-уроки «Безпечна дорога додому з основ безпеки дорожнього руху та попередження травматизму внаслідок дорожньо-транспортних пригод в рамках національного проєкту «Безпечна країна». В освітньо-консультаційному пункті батальйон патрульної поліції в містах Краматорськ та Слов'янськ управління патрульної поліції в Донецькій області Департаменту патрульної поліції разом з начальником відділення зв'язків з громадськістю батальйону патрульної поліції капітаном Боковою Наталією провели зустріч з учнями, на якій говорили про: «Як впізнати справжнього поліцейського?», «Що робити, якщо став свідком правопорушення?», про правила безпеки на дорозі, та виготовляли світлоповертальні елементи.

Формуючи ціннісне ставлення до мистецтва та здійснюючи естетичне виховання, розвиваючи обдарування дітей, сприяючи співдружності закладу й батьківбуло проведено ряд заходів:

  • учні та вчителі закладу, які знаходяться на території нашої громади, організували та доєдналися до марафону «Калейдоскоп Новорічних та Різдвяних свят незламної Святогірської громади». Під час заходу діти щедрували, меланкували та «Козу водили»;

  • День Святого Валентина або Свято Закоханих — чудова подія, яка допомагає стати ближчими зі своїми коханими і рідними. З цією метою було створено онлай-дошку та запропоновано учням, вчителям та батькам закладу приєднатися до онлайн-марафону привітань «З Днем Святого Валентина. Подаруй часточку тепла!». На цій дошці кожен міг розмістити свої привітання, як у вигляді листівки, так і текстом, або і те і інше.

  • Хлопці закладу вирішили привітати дівчат та вчителів з Жіночим міжнародним днем 8 березня, створивши вітальний відеоролик.

  • В освітньо-консультаційному пункті було проведено конкурсно-розважальний захід «Великодні розваги» для дітей, які знаходяться на території громади, під час якого вони мали змогу не тільки позмагатися в спритності, влучності та кмітливості, а й ознайомилися з історією та легендами про виникнення писанки, із символікою знаків на ній та традиціями святкування Великодня і як вони зберігаються та примножуються в Україні.

  • Фотовиставка поробок до Великодня «Великодня радість» на онлай-дошці Padlet, де діти мали змогу розмістити фото своїх виробів, ставити вподобайки, писати відгуки і просто насолоджуватися переглядом.

  • До Дня вишиванки учні та вчителі закладу приєдналися до фотофлешмобу «У кольорах моєї вишиванки любов до рідної землі».

  • До дня захисту дітей в освітньо-консультаційному пункті вчителями для дітей, які знаходяться в громаді, було проведено розважально-ігрову програму  «Свято дитинства. 1 червня - День захисту дітей». Діти грали в ігри, розважались, малювали, витинали паперових янголят.

  • До свята останнього дзвоника було створено відеоролик «Із дзвінком дитинство відлетіло».

З метою виховання у дітей ціннісного ставлення до себе (формування здорового способу життя), та удосконалення інформаційно-просвітницької роботи серед учнів з питань попередження шкідливих звичок, було проведено години спілкування: «Життя і здоров’я –  найдорожче, що є у людини», «Здоровий дух у здоровому тілі», «Турбота про здоров'я - обов'язок кожного», «Бережи одяг, доки новий, а здоров'я, доки молодий», «Якщо хочеш бути здоровим», «Твоє здоров'я  у твоїх руках», «Краса і здоров'я», «Ми - діти з планети здоров'я», «Здоров'я — це сучасно», «Спорт – грація, сила, здоров’я».

З метою виховання дбайливого ставлення до природи рідного краю, формування гармонійно-розвинутої особистості, виховання естетичного смаку учні школи долучилися до міжнародної соціально-екологічної акції з прибирання зелених зон та благоустрою територій Всесвітній день прибирання «Word Cleanup Day", яка у 2022 році проходила під гаслом «Хай небо буде мирним, а Україна чистою!» з 22.08.2022 по 17.09.2022 та зареєстрували свої результати. Основна мета Акції – формування культури чистоти, правильного поводження з відходами та відповідального споживання серед громадян, об’єднання зусиль заради екологічного майбутнього. До Всесвітнього Дня Землі (20 березня) в закладі було проведено інтерактивну екологічну вікторину «Знай, люби, бережи» для учнів 3-5 класів. Діти активно відповідали на питання вікторини, розгадували загадки, пригадали прислів’я та приказки про природу та Землю, розшифровували основні правила поводження на відпочинку. А в освітньо-консультаційному пункті діти молодшої та середньої ланки долучилися до створення плакату-колажу «Все в твоїх руках!», на якому наглядно зобразили, що очікує нашу планету та людство, якщо не дотримуватися хоча б найпростіших правил. З 17 по 21 квітня команда  «EcoStyle Kids» у складі Горбенко Романа (капітан), Варченко Артема, Сторчак Валерії та Токарєвої Катерини взяла участь у обласному природоохоронному конкурсі «День Землі», який був організований Донецьким обласним еколого-натуралістичним центром у дистанційному режимі і виборола І місце. Конкурс проводився за трьома блоками: творчий (до Всесвітнього Дня збереження жаб (команда писала історію, казку чи оповідання, де головним героєм мала бути жаба), інтелектуальний (учасники проходили тестування), практичний (всі команди долучалися до Всесвітнього дня прибирання, здійснивши також і цифрове прибирання). Також команди долучилися до челенжу «До Дня Землі я закликаю!». Учні та вчителі закладу, які знаходяться на території громади,  приєдналися до Весняної толоки до Міжнародного Дня Землі (22 квітня), прибравши територію біля пам’ятника невідомому солдату та висадивши квіти. До Дня пам’яті Чорнобильської трагедії пройшли виховні онлайн години, години  спілкування та обговорення, перегляд відеоматеріалів: «На Чорнобиль журавлі летіли…», «Весни обірване суцвіття», «Чорнобильська трагедія—одвічний слід на Україні», «Терновий вінок – Чорнобиль», «Чорнобиль – скорбота пам’яті людської», «Попіл Чорнобиля», «Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії».

На виконання Законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», практичним психологом закладу було проведено тренінгові онлайн заняття з учнями 5-9 класу «Що таке булінг, домашнє насильство: застереження, покарання», година спілкування для учнів 10-11 класів «Небезпека сексуального насильства під час воєнних дій», для учнів 5-6 класів - «ВІЛ інфекція та СНІД: профілактика захворювання», також через Вайбер групи дітей та батьків постійно проводиться інформування з даних тем. Практичним психологом закладу постійно поповнюються розділи на сайті школи  «ПсихологіЯ», «Підтримка під час війни», «Протидія насильству», «Все про булінг». Станом на 02.06.2023 року проявів булінгу серед учнів школи не зафіксовано.

Згідно плану проводилась робота соціальної служби школи: практичним психологом проводилась діагностична робота, корекційно-розвивальні заняття, індивідуальні та групові консультації для учнів і батьків, профілактично-просвітницькі заходи.

Приділялася увага роботі з попередження наркоманії, алкоголізму, боротьбі з тютюнопалінням серед неповнолітніх. З метою профілактики та пропаганди здорового способу життя, боротьби з наркоманією та СНІДом, відповідно до річного плану роботи проводилися тематичні виховні заходи.

Заходи, які були проведені, спрямовані на підвищення ефективної діяльності, активізацію діяльності педагогічного та учнівського колективів в напрямку правових знань та правової пропаганди із запровадженням інноваційних методик профілактики правопорушень.

Для удосконалення профілактичної роботи щодо запобігання дитячого травматизму серед вихованців класними керівниками проводиться комплекс бесід:

- з дорожнього руху;

- з протипожежної безпеки;

- запобігання отруєнь;

- з безпеки при користуванні газом;

- збезпеки з вибухонебезпечними предметами;

- з безпеки на воді;

- з безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму.

На постійному контролі знаходиться відвідування учнями школи. Також, у зв’язку з воєнними діями та оголошеним військовим станом у країні та необхідністю евакуюватися з небезпечних регіонів питання контролю за дітьми стало особливо гостро. Класними керівниками налагоджений тісний контакт з кожною сім’єю. Проводився постійний моніторинг за пересуванням сімей і дітей.

На період запровадження воєнного стану в Україні (Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») в закладі, на постійній основі, проходить інформування учасників освітнього процесу та працівників (олайн зустрічі, хвилинки спілкування) про межі поширення, наслідки, способи та методи захисту, а також дії у зоні можливої надзвичайної ситуації.

Класними керівниками були проведені цільові профілактичні заходи, інструктажі напередодні осінніх, зимових, весняних та літніх канікул, доведені до відома батьків у класних групах та розміщенні на класній сторінці у Classroom, а також на сайті закладу розміщено пам’ятки з безпеки життєдіяльності.

Інформація з питань виховної роботи висвітлюється та постійно оновлюється на офіційному сайті закладу у рубриці «Наші новини» та на сторінці закладу у Facebook. Всі бажаючі можуть отримувати відомості про новини, конкурси, акції, творчі справи, які проводяться у закладі. Фотогалерея містить світлини найцікавіших моментів шкільного життя. Матеріали вищезазначених сторінок сайту оновлюються систематично, мають добру змістовну наповнюваність. Відповідальна за роботу із сайтом – заступник директора з навчально-виховної роботи Дєткіна Г.Є.

Хочеться відмітити гарну роботу вчителів в освітньо-консультаційному центрі, який почав працювати з ІІ семестру 2022-2023 навчального року на базі «Пункту Незламності» в с. Маяки. В ньому діти також долучалися до проведення загальнодержавних пам’ятних дат та свят.

Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти здобувачам освіти розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще. Внаслідок системи навчально-виховних заходів, які проводяться в навчальному закладі, сформувалась модель випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави.


 Основні пріоритетні завдання та цілі на 2023 – 2024  навчальний рік.


  • постійні пошуки шляхів підвищення якості знань учнів в умовах дистанційного навчання

  • підвищення педагогічної майстерності вчителів з урахуванням специфіки онлайн-навчання

  • розбудова НУШ відповідно до державного стандарту базової середньої освіти

  • збереження фізичного та психічного здоров’я усіх учасників освітнього процесу

  • пошук ефективних форм та засобів виховної діяльності у школі, активне педагогічне партнерство з батьками.

bottom of page